bumbiharris

Direktlänk till inlägg 10 juni 2014

3:e veckan.

Av Caroline Oscarsson - 10 juni 2014 19:01

hejsan alla därute.


Har nu ätit  dieten i nästan 3 veckor och har inte tappat lika mycket som jag hoppats på. Enbart 2,5 kilo på 2,5 veckor. Hade definitivt hoppats på mer. Men jag ger inte upp i första taget. Den kassa viktnedgången beror nog på att jag svälter kroppen för hårt. 

När jag nu började jobba så insåg både jag och min kropp att den energin som enbart shakes ger under dagen inte räcker ordentligt. I stort sett kollapsade på jobbet av energibrist. Så jag gjorde för två dagar sedan attt jag lade till en burk tonfisk, då det mättar mer. Går ju fortfarande hungrig. 


Tänkte också byta en shake mot ett mål lax eller sallad så jag får riktigt mat i mig. Käkade lite nötter idag, torrostade. Och väntar på att grillen skall bli varm så vi kan grilla min lax. Problemet är nu att jag har svårt att äta, eller snarare efter ätandet. Sitter nu med illamående då jag käkade en halv dl nötter och har så extremt dåligt samvete.


Så där är mitt problem just nu. Lax och sallad är ju inte farligt för kroppen å egentligen är det löjligt. Men det ska jag väl få bot på hoppas jag i längden. så vi testar med ett mål mat, en frukt och  3 shakes under en dag, detta tillagt med promenader på en mil. fungerar inte det då så vet jag inte vad det är som fungerar.  Dessutom så ränkade jag ut hur långt jag promerar på jobbet i fabriken. sammanlagt går jag 1,5 mil per dag när jag jobbar och drar runt på en 77 kg tung vagn. 


Så vi får se hur det går. Måste ha lite mer energi helt enkelt för att kunna klara av jobbet och hemma. Och inte dåligt samvete givetvis.   


Peace out 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Oscarsson - 27 maj 2014 21:15

Ja här går det fort med dieten minsann.    Idag är jag inne på dag fyra och dagen har varit betydligt enklare att ta sig igenom än igår. Har även fått en konstig smak i munnen vilket, efter att ha läst på, betyder att jag börjar komma in i ketoss...

Av Caroline Oscarsson - 26 maj 2014 19:50

Jag inne på tredje dagen med nutrilett och magen börjar märka att kaloriintaget är extremt lågt. Är ju lite över 500 kalorier i dieten per dag så det är klart att den protesterar.   När jag lade mig igår kväll så mullrade magen på ganska bra men ...

Av Caroline Oscarsson - 25 maj 2014 17:01

Hejsan alla.   Nu är jag tillbaka i min lilla bloggsriveri igen. Har senaste månaderna varit helt okuperad med diverse sjukhus besök och sjukdomar till höger och vänster.  Så detta med träning har inte kunnat bli av då man inte mått bra.   Sk...

Av Caroline Oscarsson - 27 februari 2014 21:58


Ja nu sitter man här igen och skriver. Har som sagt lagt om hela min träning och kost. Dock med mitt träningschema var det mindre bra att gå på råkostdiet. Jag kollapsade efter ca 1 vecka på gymmet. så lärdom, gå inte på en strikt och tuff diet om du...

Av Caroline Oscarsson - 5 februari 2014 21:07

ja då har vi en ny vecka.Är inne på dag 8 på gymmet nu. Och till min glädje har jag fått min blender så jag kan göra soppor och smoothis.    Testade en igår. eget recept.dock extremt starka smaker då jag hade i alldeles för mycket selleri och dad...

Presentation


Raw food och träning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards