bumbiharris

Alla inlägg under februari 2014

Av Caroline Oscarsson - 27 februari 2014 21:58

Ja nu sitter man här igen och skriver. Har som sagt lagt om hela min träning och kost. Dock med mitt träningschema var det mindre bra att gå på råkostdiet. Jag kollapsade efter ca 1 vecka på gymmet. så lärdom, gå inte på en strikt och tuff diet om du tränar som en elitidrottare. 


Har iallfall tränat en månad nu. har haft några dagar med förkylning men det har gått bra ändå. Har dessutom en sambo som tränar med mig så tack vare det så sporrar vi ju varandra i träningen.


Tog nya bilder idag efter en månads träning. Jag ser ingen större skillnad men det ser min sambo. Enda som jag ser själv är att all styrketräning som jag utför har gett bra resultat. Iastället för att lyfta 15 kg så kör jag nu 25 kg i armpress. Så klar förbättring. Mindre häng på magen iallafall. så det gåe sakta me åt rätt håll. Gäller nu att inte tappa motivationen när man inte ser någon förändring själv.


FÅr också tänka på att det bara gått en månad så skillnaden kommer sedan när det gått ca 3 månader. Så i slutet av nästa månad kommer det en ny bild att läggas ut här på min blogg. 


Tills vi hörs nästa gång, ät, träna och ha kul. 

   i  

Av Caroline Oscarsson - 5 februari 2014 21:07

ja då har vi en ny vecka.Är inne på dag 8 på gymmet nu. Och till min glädje har jag fått min blender så jag kan göra soppor och smoothis. 


Testade en igår. eget recept.dock extremt starka smaker då jag hade i alldeles för mycket selleri och dadlar. Magen vände på tre sekunder, så det rekomenderar jag inte att blanda, Så jag håller mig till recepten jag har grävt fram på internet.


Har som sagt varit på gymmet idag också. Märkt dock att jag antingen gör av med mer än jag äter vilket resulterar i starkt illamående, eller så är det magsjuka. Hoppas på det första då jag inte vill ha magsjuka igen. Körde intensivt i ca en halvtimme på löpbandet och rodde på roddmaskinen nästan två kilometer. Fick dock bryta närjag kom till 1,8 km då jag fick i stort sett springa ut och hänga över holken. som tur var så kräktes jag inte.


Så min lärdom är att är man extremt aktiv fysiskt 6 dagar i veckan ska man se till att äta mycket mer än vad man gör av med. Annars blir följden som idag att kroppen helt enkelt kollapsar. Och lets face it det vill vi ju inte ska hända.


Ser dock framemot morgondagens träningspass, om jag nu inte ligger i magsjuka vill säga ( peppar peppar ta i trä).


Peace out <3

Av Caroline Oscarsson - 1 februari 2014 16:38

Hej alla där ute


Är nu inne på min åttonde dag som raw food ätare. Och jag måste säga att det känns bra att frossa i frukt och grönt utan att få dåligt samvete. Nackdelen som jag märkt är att jag faktiskt fått mer plitor eftersom de första två veckorna är en detox för kroppen och alla onödigheter kommer ut.


Så jag ser framemot att två veckor gått snart så min hy blir lika strålande som den ska vara. 


Har också inte haft nu idag något sug efter kött eller dylikt. Bara vatten och väldigt massa frukt. Rawfood är ju trots allt bra för blodsockret och jag sover mycket bättre nu än med den andra kosten.


Idag blir det gymmet igen. är inne på min 5:e dag nu, och vill medge att det är svårt att ta sig ner nu när det är kallt och jäkligt.  men när man väl är där så piggnar man till och efteråt mår man fruktansvärt bra.


så ligger läget till nu iallafall. Håll kroppen och huvudet varmt i kylan där ute så hörs vi snart igen.


<3

Av Caroline Oscarsson - 1 februari 2014 16:38

Hej alla där ute


Är nu inne på min åttonde dag som raw food ätare. Och jag måste säga att det känns bra att frossa i frukt och grönt utan att få dåligt samvete. Nackdelen som jag märkt är att jag faktiskt fått mer plitor eftersom de första två veckorna är en detox för kroppen och alla onödigheter kommer ut.


Så jag ser framemot att två veckor gått snart så min hy blir lika strålande som den ska vara. 


Har också inte haft nu idag något sug efter kött eller dylikt. Bara vatten och väldigt massa frukt. Rawfood är ju trots allt bra för blodsockret och jag sover mycket bättre nu än med den andra kosten.


Idag blir det gymmet igen. är inne på min 5:e dag nu, och vill medge att det är svårt att ta sig ner nu när det är kallt och jäkligt.  men när man väl är där så piggnar man till och efteråt mår man fruktansvärt bra.


så ligger läget till nu iallafall. Håll kroppen och huvudet varmt i kylan där ute så hörs vi snart igen.


<3

Presentation


Raw food och träning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards