bumbiharris

Alla inlägg under januari 2014

Av Caroline Oscarsson - 30 januari 2014 22:15

Hejsan alla bloggare och vänner.


Jag har inte skrivit på ett tag nu, eller rättare sagt ett och ett halvt år lite krasst räknat. Så jag har funderat att börja nya året med en nystart och blogga om min träning versus rawfood diet. Detta i hopp om att ge de som behöver en motivations boozt.


Så jag kan börja med att säga att jag nu bor i Växjö i en ganska lagom tvåa. Jag har dessutom träffat min nuvarande pojkvän och firar snart ett år. Dessutom avslutades året med att vi blev sambos.


Just nu läser jag socialpsykologi 2 (läste 1:an förra året). Och har under det senaste året tyvärr lyckats hamna på sjukhus ett antal gånger. Varit bland annat uttorkning i frm av gluten och laktosintolerans, hjärnskakning, migrän osv osv. Sammanfallet blev det att inte träna på drygt 4 månader.


Tränar nu när jag bor här thaiboxning, men pga den olyckliga hjärnskakningen och magsjuka så har kroppen inte velat komma tillbaka till sin ursprungliga fitness. Så Jag beslutade att ta en paus nu i vår och jobba på konditionen och styrkan.


Äter dessutom Raw food numera och har ätit nu i en vecka, Kan säga att det var lite omständigt att lära sig en ny diet men det kommer ut mycket positivt av det. När man äter Raw food så rensar man mycket onödiga grejor och bakterier i kroppen som inte skall vara där. Man mår bättre, är mindre tröttare och får i sig alla vitaminer och mineraler som behövs för att måbra. 


Raw food består av grönsaker, frukt, bär osv. Grundregeln i att äta raw food är att det man äter inte får vara upphettat mer än 40 grader. Kroppen har lättare att processera denna sortens mat då det är mycket antioxidanter som kroppen lättare kan ta upp. Man får i och med detta också en bra matsmältning och är grymt bra för hela magen. Man säger ju att immunförsvaret börjar i magen, och det är sant. Mår magen inte bra så gör man heller inte själv det.


Den första veckan har varit ganska lätt att fixa kosten. Och man mår riktigt bra och sover mycket bättre och lugnare. Kan erkänna att jag stod och stekte kött till min sambo och fick ett sug att äta det men jag höll i stenhårt. 


Lade nu också upp ett träningsprogram för att underlätta min viktnedgång. ( har ju lagt på mig några kilo och centimeter eftersom jag har haft träningsförbud.) Så schemat ser ut som följande:


Dag 1  styrketräning 1 timme

Dag 2 Konditions träning 1timm, slänger även in lite situps på det.

Dag 3 Återigen styrketräning 1 timme

Dag 4 Kondition 1 timme

Dag 5 Styrketräning 1 timme

Dag 6 Konditon 1 timme

Dag 7 VILA


Så så här är min plan nu. Ska ha inom 4 månader bra konditon för att orka med thaiboxningen till hösten, Platt mage  och mindre rumpa och ben. 


Allt handlar ju trots allt att ha viljan att förändra sig. Håll i för jag lovar att det är värt varenda en gnutta träning.

Så jag börjar med en före bild. Kommer sucessivt lägga ut månad för månad så jag kan motivera just dig att göra detsamma. ena bilden ser jag ganska så trött ut men är inte detta.


Puss och Kram    

Presentation


Raw food och träning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards