bumbiharris

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Dag 4

Av Caroline Oscarsson - 27 maj 2014 21:15

Ja här går det fort med dieten minsann. 


Idag är jag inne på dag fyra och dagen har varit betydligt enklare att ta sig igenom än igår. Har även fått en konstig smak i munnen vilket, efter att ha läst på, betyder att jag börjar komma in i ketosstadiet. Den mesta hungern kommer på kvällen. Har haft grymt svårt att sova sista två dagarna. Antingen beror det på att kroppen ställer om kostintaget så drastiskt att jag inte kan sova för hungern eller så är det att pojkvännen inte är här just nu då han jobbar. Jag tror dock att det har att göra med båda. 


Så idag har det varit relativt bra, jämfört med gårdagen. Inte lika ont i magen idag heller vilket är en lättnad. Ska ju också tillägga att vatten är min nya bästa vän. Har nog druckit mellan 3- 4 liter vatten varje dag under dieten om inte mer. Den stillar hungern och håller min huvudvärk någorlunda i schack. Nu när jag går in på femte dagen imorgon så hoppas jag att hungern och tröttheten är mindre. Och även att huvudvärken försvinner. Har också ett midre sug på fast föda idag. Första två dagarna var det som värst då jag kände för både nötter, saltlakrits och en stor skiva bröd. Men jag höll ut och sitter nu dag 4 här utan att fuskat en enda gång. Stolt jag. Kan också tacka mitt uppsatsskrivande för den ockuperat både huvudvärken och hungern så det inte kännts lika mycket. Glömt bort den helt enkelt.


Men som man säger vill man vara fin får man lida pin. Nu blir det en sista shake snart, som står kyld i kylskåpet, och tänkte belöna mig med en stunds tv tittande. Har ändå suttit med uppsatsen i stort sett konstant fårn nio i morse till nio ikväll.


Peace out  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Oscarsson - 10 juni 2014 19:01

hejsan alla därute.   Har nu ätit  dieten i nästan 3 veckor och har inte tappat lika mycket som jag hoppats på. Enbart 2,5 kilo på 2,5 veckor. Hade definitivt hoppats på mer. Men jag ger inte upp i första taget. Den kassa viktnedgången beror nog ...

Av Caroline Oscarsson - 26 maj 2014 19:50

Jag inne på tredje dagen med nutrilett och magen börjar märka att kaloriintaget är extremt lågt. Är ju lite över 500 kalorier i dieten per dag så det är klart att den protesterar.   När jag lade mig igår kväll så mullrade magen på ganska bra men ...

Av Caroline Oscarsson - 25 maj 2014 17:01

Hejsan alla.   Nu är jag tillbaka i min lilla bloggsriveri igen. Har senaste månaderna varit helt okuperad med diverse sjukhus besök och sjukdomar till höger och vänster.  Så detta med träning har inte kunnat bli av då man inte mått bra.   Sk...

Av Caroline Oscarsson - 27 februari 2014 21:58


Ja nu sitter man här igen och skriver. Har som sagt lagt om hela min träning och kost. Dock med mitt träningschema var det mindre bra att gå på råkostdiet. Jag kollapsade efter ca 1 vecka på gymmet. så lärdom, gå inte på en strikt och tuff diet om du...

Av Caroline Oscarsson - 5 februari 2014 21:07

ja då har vi en ny vecka.Är inne på dag 8 på gymmet nu. Och till min glädje har jag fått min blender så jag kan göra soppor och smoothis.    Testade en igår. eget recept.dock extremt starka smaker då jag hade i alldeles för mycket selleri och dad...

Presentation


Raw food och träning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards